Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Alternate reality games z pohledu hráčů
Váňová, Anežka ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Fousek Krobová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá alternate reality games a jejími hráči. Tyto hry se vyznačují specifickou formou vyprávění tzv. transmediálním vyprávěním. S jeho pomocí je děj hry rozdělen do mnoha menších částí a k hráčům se tak dostává v podobě různých mediálních forem prostřednictvím rozmanitých platforem. Ve střípcích příběhu se ukrývají různé hádanky či šifry, které musí hráči vyřešit. Podobné úkoly vyžadují určitou míru spolupráce mezi účastníky, a tak se k nim běžně utváří hráčské komunity. V současnosti k zapojení do hry hráči většinou potřebují jen libovolné chytré zařízení a připojení k internetu. Cílem diplomové práce je prozkoumat, zda a jak mohou tyto hry hráče ovlivnit v jejich každodenních životech, blíže představit komunity, které v průběhu her vznikají, a odhalit komunikační praxe jejích členů. V neposlední řadě je záměrem také přiblížení rolí, jež hráči v průběhu her zaujímají, a představení významu, který spatřují ve využití transmediálního vyprávění pro účely alternate reality games. Hráči odhalují, že tyto hry mohou mít na jejich životy jak pozitivní, tak negativní dopad, ačkoli pozitiva, která představují, výrazně převažují negativa. Hráčské komunity mají dvě hlavní funkce, jimiž je socializace a týmová práce. Tyto komunity mohou mít různé podoby a hráči v nich zaujímají různé...
What is the 'Facebook revolution'? Use of Social Media for Political Protest: Egypt 2011
Jelínková, Petra ; Zaccarello, Benedetta (vedoucí práce) ; Pudlák, Štěpán (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl blíže analyzovat roli sociálních médií v průběhu povstání v arabském světě v roce 2011, která vypukla v řadě arabských zemí. Na příkladu Egypta a řady povstání, která vedla až ke svržení egyptského diktátorského režimu, se snaží diplomová práce přiblížit, do jaké míry hrála sociální média roli v průběhu revoluce a z jakého důvodů se z této mediální online platformy stal za nedlouho vhodný substitut tradičních forem médií. Práce se dále snaží analyzovat moc sociálních médií a internetu a objevit další aspekty, které hrály významnou roli během revoluce. Diplomová práce dále pracuje s ustálenými teoriemi sociálního hnutí, komunikace a komunity, za použití v širším kontextu základních charakteristik sociálních médií, která se stala pro aktivisty velmi rychle atraktivním nástrojem během organizování a plánování jednotlivých protestů. Práce dále zdůrazňuje vztah mezi sociální mocí a sociálními médii, kdy poprvé v historii intertnet usnadnil cestu ke tvorbě virtuálních vztahů mezi lidmi s velmi odlišnými profily, ale se společným cílem. Klíčová slova: sociální média, komunita, online komunita, komunikace, povstání, kyberaktivismus, teorie sociálního hnutí, Egypt.
What is the 'Facebook revolution'? Use of Social Media for Political Protest: Egypt 2011
Jelínková, Petra ; Zaccarello, Benedetta (vedoucí práce) ; Pudlák, Štěpán (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl blíže analyzovat roli sociálních médií v průběhu povstání v arabském světě v roce 2011, která vypukla v řadě arabských zemí. Na příkladu Egypta a řady povstání, která vedla až ke svržení egyptského diktátorského režimu, se snaží diplomová práce přiblížit, do jaké míry hrála sociální média roli v průběhu revoluce a z jakého důvodů se z této mediální online platformy stal za nedlouho vhodný substitut tradičních forem médií. Práce se dále snaží analyzovat moc sociálních médií a internetu a objevit další aspekty, které hrály významnou roli během revoluce. Diplomová práce dále pracuje s ustálenými teoriemi sociálního hnutí, komunikace a komunity, za použití v širším kontextu základních charakteristik sociálních médií, která se stala pro aktivisty velmi rychle atraktivním nástrojem během organizování a plánování jednotlivých protestů. Práce dále zdůrazňuje vztah mezi sociální mocí a sociálními médii, kdy poprvé v historii intertnet usnadnil cestu ke tvorbě virtuálních vztahů mezi lidmi s velmi odlišnými profily, ale se společným cílem. Klíčová slova: sociální média, komunita, online komunita, komunikace, povstání, kyberaktivismus, teorie sociálního hnutí, Egypt.
Motivace diváků ke sledování beauty videí na You Tube
Jiroušková, Dominika ; Křížková, Alena (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma motivace diváků pro sledování beauty videí na YouTube. Cílem je objasnit, z jakého důvodu sledují diváci amatérská videa, která komunikují témata spojená s fyzickým vzhledem člověka. Za předpokladu publika jakožto aktivního činitele mediální komunikace vychází práce z teorie užití a uspokojení a předpokládá, že diváci sledováním beauty videí vědomě uspokojují své individuální potřeby. Na základě analýzy jedenácti rozhovorů s pravidelnými diváky zmíněných videí práce odhaluje pět kategorií motivací. Beauty videa pro své diváky představují zdroj informací, zdroj zábavy, platformu pro komunikaci s jedinci, s nimiž je pojí společné téma zájmu, a také možnost sebevzdělávání. To jsou motivace, které však nejsou specifické právě pro typ média, kterým jsou amatérské audiovizuální nahrávky, a mohou motivovat jak publikum beauty videí, tak diváky pořadů produkovaných profesionály. Klíčovou motivací ke sledování beauty videí na YouTube je zájem o videoblogerku. Díky tomu, že autorky videí svým divákům zpřístupňují určité části svého soukromí, ukazují své nedokonalosti a jednají se svými diváky na rovinu, podporují svou důvěryhodnost a navozují iluzi blízkého vztahu mezi sebou a svým publikem. Diváci tak mají možnost vytvořit si k videoblogerkám silné vazby.
Imigrace do facebookové virtuální komunity a její vliv na pražské mezilidské vztahy
Bakalářová, Jana ; Máchová, Eva (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se věnuje vlivu sociální sítě Facebook na pražské mezilidské vztahy a kulturní identitě jejích uživatelů. Uvedená sociální síť v současnosti sdružuje více než miliardu lidí, kteří v této virtuální komunitě tráví stále více času, není tedy překvapením, že se její možný vliv na uživatele stává středem zájmu mnoha odborníků. Ve studii je proto načrtnuta sociologie sítí, působení síťových struktur na jejich členy a formování identity v kontextu vztahů v reálném a online prostředí. Tato práce si klade za cíl zjistit, do jaké míry ovlivňuje útěk do virtuální komunity mezilidské vztahy, porovnat online a offline podobu jednotlivce a definovat rozdíly mezi těmito dvěma světy. Práce vychází ze tří hypotéz a mým cílem je potvrdit, či vyvrátit, zda se lidé na sociální síti vědomě přetvařují a ukazují lepší já, než je tomu ve skutečnosti, zda chování na síti oslabuje vztahy mimo online prostředí a zda mají vztahy na Facebooku mnohem slabší vazby, než je tomu v reálném prostředí. Práce bude završena kvantitativním výzkumem ve formě dotazníkového šetření, který byl vytvořen na základě teorií o počítačem zprostředkované komunikaci. Autorem těchto teorií je Christian Fuchs, který se tomuto tématu věnuje v publikaci Internet and Society: Social Theory in the Information Age vydané v roce 2008.
YouTube komunita: sponzorství a partnerství na YouTube
Dvořáková, Šárka ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Huněk, Filip (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl seznámit čtenáře s fenoménem YouTube komunity a blíže jim představit některé vybrané marketingové strategie s touto komunitou související. Práce se dopodrobna věnuje otázkám partnerství a sponzorství na YouTube a řeší jejich smluvní podmínky, využití i efektivnost. Tato teoreticky zaměřená práce slouží k získání povědomí o celkovém fungování této sociální sítě, o jejím vzniku a vývoji, současných trendech, a v závěru nabízí také pohled na možnosti jejího budoucího využití. Snaží se odpovědět na základní otázky týkající se monetizace YouTube obsahu a vlivu osobností zde působících na komunitu jejich fanoušků. První část práce čerpá z dostupné české i zahraniční literatury a poskytuje zevrubný pohled na důležité faktory podílející se na vzniku a dlouhodobém fungování této sítě, jak je chápáno a vykresleno v odborné literatuře. Druhá část práce pak obsahuje praktické ukázky zmíněných fenoménů pomocí několika případových studií. Závěr práce se snaží spojit nadnesená témata do jednoho celku a umožnit tak čtenáři získat vhled do marketingových aktivit na YouTube. Po přečtení práce by měl čtenář být schopen lépe analyzovat originální obsah sdílený na této síti.
Psychologické aspekty členství jedince v online komunitách
Janda, Marek ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Slaměník, Ivan (oponent)
Práce se zaměřuje na problematiku online komunit, jejich historie i aktuální podoby. Jádro práce se zaměřuje na formy komunikace, které v tomto prostředí probíhají, převážně pak na identitu online a její prezentaci - jaké formy nabývá, jaké prostředky mají uživatelé k této sebeprezentaci k dispozici, nakolik je taková sebeprezentace věrohodná a jak je vnímána ostatními. Vliv anonymity na chování je také zmíněn. Praktická část se pak věnuje převážně online přátelským vazbám, které mezi uživateli vznikají a jejich případnému vlivu na komunikaci mezi nimi. Pozornost je mimo jiné věnována vztahu mezi několika faktory (reciprocita vztahu, směr vzniku vztahu) a kvantitou a frekvencí komunikace mezi přáteli před a po přidání do přátelství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.